この作品は、フランソワ・ブーシュが描いた18世紀フランスの風俗画で、恋愛をテーマにしています。
この絵は、4つの作品で構成される物語のうちの1つで、愛の手紙を運ぶ鳩が描かれた2枚目の絵「The Love Letter」と、手紙を読む羊飼い娘が描かれた3枚目の絵「The Confidante」、そして恋人たちが出会う4枚目の絵「The Meeting」があります。
この作品に対する当時の評価は賛否両論だったようですね。ブーシュを批判することが多かったデニス・ディドロは、「魅力的な小さな詩」と評価しましたが、牧歌的なジャンルの虚偽さを非難し、フランスのオペラで表現される田園生活と比較しました。
この作品を通じて、ブーシュが当時のフランス社会において愛や情熱、そして美的な楽しみを描き出していたことが伺えますね。
This is an 18th century French genre painting by François Bouche, and you have the theme of love.
This painting is one of a story composed of four works: the second painting, “The Love Letter,” depicts a dove carrying a love letter, the third painting, “The Confidante,” depicts a shepherd girl reading a letter, and the fourth painting, “The Meeting,” is where the lovers meet.
It seems that the evaluation of this work at the time was mixed. Dennis Diderot, who was often critical of Bouches, found it a “charming little poem,” but accused it of pastoral genre falsity and compared it to the rural life represented in French opera.
Through this work, you can see that Bouche was depicting love, passion, and aesthetic enjoyment in French society at the time.
François Boucher (French, Paris 1703–1770 Paris)
The Dispatch of the Messenger, 1765
Oil on canvas; Oval, 12 5/8 x 10 1/2 in. (32.1 x 26.7 cm)
The Metropolitan Museum of Art